Wandelpin Blog

Walk of Wisdom | Kranenburg (DTS) – Mook

Vanuit Kranenburg naar huis was vorige keer geen succes. Daarom heb ik nu een zoon die mij wegbrengt naar Kranenburg en dan pak ik de trein of bus naar huis afhankelijk waar ik eindig.

In Kranenburg moet ik even zoeken om de juiste weg te vinden. Doorlopen is makkelijker dan opnieuw oppakken vind ik altijd. Als ik het juiste pad heb gevonden kan de wandeling beginnen.

In het begin kom ik de wegwijzers nog tegen maar later, zoals ook aangegeven is zijn er geen markeringen meer. Een deel van dat stuk kun je de Jacobuswegwijzers volgen. Best thematisch wetende dat ik deze wandelingen wil gebruiken als oefening op mijn tocht naar Santiago. Hier kun je alvast oefenen op heuvels.

Wegwijzers

Het is soms flink stijgen waarna je weer mag dalen. Het stijgen vind ik pittig. De uitzichten die je daarna krijgt zijn wel geweldig. De paden zijn niet altijd top, je loopt over keien paden en boomstronken.

Als de Jacobuswegwijzers ophouden omdat de Walk of Wisdom een ander pad volgt wordt het extra opletten op alle aanwijzingen die in het boekje staan. Sommige paden zijn niet goed zichtbaar, gelukkig staat dit ook zo omschreven in het boekje. Dan volg je een pad met allemaal palen waarop gedenkplaten staan met namen van allemaal bos-medewerkers. Ook hier moet ik een pad volgen wat overwoekerd is en waar ik regelmatig hoop dat ik m’n benen niet openhaal aan alle planten met prikkels eraan.

Bij Molenhoek kom je weer terug in Nederland. Hier loop ik over het pad waar ik enige tijd geleden het Vliegend Hert heb gezien. Bij Eetcafe de Diepen kan ik mijn volgende ringetje halen. Als ik daar naartoe loop zie ik dat we daar al eerder koffie hebben gedronken. Toen liep ik het Pieterpad van Gennep naar Groesbeek

Mijn voornemen is om op de locatie waar ik een ringetje kan krijgen ook koffie te drinken. Deze locatie verleend een dienst dus als ik dan toch koffie wil drinken dan doe ik dat daar. Het is warm dus ik zit lekker op het terras, het ringetje wordt mij samen met de koffie gebracht.

Wandelpin

Op het terras werd ik aangesproken door 2 dames die zich afvroegen wat ik aan het wandelen was en waar die ringetjes voor waren. Ik heb hen dit graag uitgelegd en de mooie grote speld laten zien, de ketting met mijn 3 ringetjes hadden ze gezien maar het unieke nummer heb ik wel benadrukt. Ook heb ik ze routemap laten zien. Ze waren erg enthousiast.

Na een leuk gesprek ging ik binnen betalen waar de eigenaar mij vroeg “was je de Walk of Wisdom aan het promoten”? Jazeker was ik dat aan het doen. Met meneer had ik een leuk gesprek over de Walk of Wisdom en de ringetjes. Ook over een aandenken aan een wandeling hebben we gesproken.

Voor mij een reden om meneer een Wandelpin te gegeven als aandenken aan mijn bezoek. Hij was blij verrast, zo leuk. Ook de dames buiten heb ik een Wandelpin gegeven. Zo was ik vandaag 3 wandelpinnen armer en leuke gesprekken rijker, daar doe ik het voor.

Als ik verder wandel heb ik besloten om door te lopen tot Mook. Ik weet dat er nog een flinke klim aankomt maar het gaat zo lekker dat ik daar zin in heb. Ik ga deze wandeling de Sint Jansberg op, dat wordt klimmen en klauteren maar wel met mooie uitzichten.

Over de bloeiende heide

Bospaadjes, klaphekjes, beekjes en mooie paddenstoelen, het is zo rustig. De meters vliegen voorbij en voor ik het weet ben ik deze mooie omgeving alweer voorbij. Na de Sint Jansberg komt de Mookerheide en dat in augustus, dan bloeit de heide. Overal waar je kijkt is het paars en hoor je de beesten zoemen. Ook hier nog een flinke klim wat een schitterend uitzicht geeft over de heide, een echt cadeautje.

Ik loop door naar Mook vanwaar ik met de trein terug reis naar Venlo.
Volgende keer starten in Mook en dan zien we wel weer waar we stoppen. Nog 8 ringetjes te gaan.

Kijk hier voor meer verslagen over de Walk of Wisdom.
Kijk hier voor meer video’s over de Walk of Wisdom en andere door mij gemaakte wandelingen.
Tijdens het wandelen heb ik nog meer foto’s gemaakt. Kijk hier voor alle foto’s

Leuke Wandelpin op je rugzak
Kijk hier hoe je die kunt bestellen